Rally ΣΟΥΗΔΙΑΣ Εκτύπωση
Δευτέρα, 14 Φεβρουάριου 2011 11:03

Από τον Γαβριήλ Κουρκουμέλης

Ο Φινλανδός Μίκο Χίρβονεν αναδείχθηκε και φέτος νικητής στο Ράλι Σουηδίας. Στο... νήμα επικράτησε του πρωτάρη στο βάθρο, Μαντς Όστμπεργκ. Έτσι όπως άρχισε, έτσι να συνεχιστεί και να τελειώσει! Το χορταστικό Ράλι Σουηδίας προκάλεσε τόσες συγκινήσεις που ζήσαμε σε ολόκληρη την περσινή σεζόν. Ας ελπίσουμε οι συγκινήσεις να μην τελειώσουν, τώρα που το χιόνι λιώνει στα αυτοκίνητα-μονομάχους του πρωταθλήματος.

 

Ο Μίκο Χίρβονεν αναδείχθηκε και φέτος νικητής στο Ράλι Σουηδίας σε μια ημέρα που η Ford έκανε το 1-2-3 και... εδωσε την πρωτη νικη για για το 2011 στην ομαδα του,  Μάλκολμ Γουίλσον στην πρωτη εμφανιση στο WRC του νεου οπλου της Ford .

Ο Φινλανδός οδηγός της Ford που πατούσε πρώτος το χιόνι την Κυριακή (13/2) όχι μόνο διατήρησε το προβάδισμα των 7.4 δευτερολέπτων, αλλά διπλασίασε τη διαφορά από τον Μαντς Όστμπεργκ.

 

Ο Νορβηγός οδηγός της Stobart-Ford μείωσε τη διαφορά και όλα ήταν ανοιχτά στην πρώτη Power stage (σ.σ. υπερειδική στο τέλος του αγώνα που δίνει βαθμούς στους τρεις ταχύτερους οδηγούς και μεταδίδεται live) στην ιστορία του πρωταθλήματος. Τίποτα δεν άλλαξε και ο Όστμπεργκ αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, το πρώτο βάθρο στην καριέρα του. ʼργησε, αλλά τόσα χρόνια ταλαιπωρούνταν με ένα παλιό Subaru Impreza.

 

Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα εξασφάλισε την τρίτη θέση και τερμάτισε τρίτος στην Power Stage. Aλλαγή υπήρξε στην τέταρτη θέση με τον Σεμπαστιάν Οζιέ να φέρνει το DS3 WRC μπροστά από τον Πέτερ Σόλμπεργκ.

 

Για την ακρίβεια τον Κρις Πάτερσον, αφού ο Σόλμπεργκ υπερέβη το όριο ταχύτητας, έχασε την άδεια οδήγησης και έτσι ο Βρετανός οδηγός έκανε το ντεμπούτο του στο WRC, σημειώνοντας το χειρότερο χρόνο.

 

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ πήρε την τελευταία υπερειδική, αυτό ήταν όμως το μοναδικό highlight σε ολόκληρο τον αγώνα. Έμεινε δύο φορές από λάστιχο, απέφυγε στο τσακ τη μετωπική σύγκρουση με άλλο οδηγό και το γεγονός ότι τερμάτισε στους βαθμούς, ήταν αρκετό για αυτόν.

 

Ο νικητής της πρώτης υπερειδικής του αγώνα, ο Σουηδός Περ Γκούναρ ʼντερσον στη μια και μοναδική εμφάνιση του στο WRC (σ.σ. έγινε έρανος για να αγωνιστεί), τερμάτισε έβδομος. Θα στρέψει το ενδιαφέρον του στο IRC και συνεχίσει να αναρωτιέται τι θα μπορούσε να είχε κάνει στην πατρίδα του, αν δεν είχε αναποδιές στο πρώτο σκέλος.

 

Ο Κίμι Ράικονεν στο στοιχείο του πια, ολοκλήρωσε την πρώτη οκτάδα του αγώνα. Βαθμούς πήραν επίσης ο Μάθιου Γουίλσον και ο Χαλίντ Αλ Κασίμι.

 

Αλλαγή σκηνικού στον επόμενο αγώνα με τα πληρώματα να αγωνίζονται στο γραφικό Ράλι Μεξικό με την υπερειδική στα τούνελ της πρωτεύουσας.

 

H τελική κατάταξη

1.Μίκο Χίρβονεν Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC 3:23.56.6δευτ.

2.Μαντς Όστμπεργκ M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +00:06.5

3.Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +00:34.0

4.Σεμπαστιάν Οζιέ Citroen Total WRT DS3 WRC +00:47.7

5.Πέτερ Σόλμπεργκ PSWRT Citroen DS3 WRC +01:31.6

6.Σεμπαστιάν Λεμπ Citroen Total WRT DS3 WRC +02:30.3

7.Περ Γκούναρ ʼντερσον Ford Fiesta RS WRC +06:22.0

8.Κίμι Ράικονεν ICE 1 Racing Citroen DS3 WRC +07:02.3

9.Μάθιου Γουίλσον M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +10:11.5

10.Χαλίντ Αλ Κασίμι Team Abu Dhabi Fiesta RS WRC +10:31.1

11.Πάτρικ Σαντέλ Skoda Fabia S2000 +12:24.5

12.Μάρτιν Πρόκοπ Ford Fiesta S2000 +13:43.1

13.Ντένις Κουίπερς FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +13:57.7

14.Κεν Μπλοκ Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +16:51.8

 

Αποτελέσματα Power Stage

1.Σεμπαστιάν Οζιέ Citroen Total WRT DS3 WRC 2:22.7δευτ.

2.Σεμπαστιάν Λεμπ Citroen Total WRT DS3 WRC +0.3δευτ.

3.Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +1.3

 

Βαθμολογία οδηγών

1.Μίκο Χίρβονεν 25β.

2.Μαντς Όστμπεργκ 18

3.Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 16

4.Σεμπαστιάν Οζιέ 15

5.Σεμπαστιάν Λεμπ 10

6.Πέτερ Σόλμπεργκ 10

7.Περ-Γκούναρ ʼντερσον 6

8.Κίμι Ράικονεν 4

9.Μάθιου Γουίλσον 2

10.Χαλίντ Αλ Κασίμι 1

 

Βαθμολογία κατασκευαστών

1.Ford 40

2.Citroen Racing 22

3.Stobart-Ford 18

4.Ice1 Racing 8

5.Abu Dhabi-Ford 6

6.Monster-Ford 4